Idag öppnas porten för en blogg som ska handla om mitt liv och min stora passion; den assyriska folkgruppen och den italienska klubben AS Roma. Mitt namn är Ninos och är 29 år, svenskfödd assyrier och far till lille Enlil 3 mån.

I min blogg kommer jag ta upp livet som far, ansvaret i kombination med vardagssysslor där man också ska kunna klämma in den stora passionen, nämligen fotboll. Jag är en fotbollfantast och har med åren gått från en mindre huligan till en mer sofistikerad och objektiv åskådare. Dessvärre får man återfall och känslorna går överstyr vid speciella matcher.

Jag följer italienska A.S. Roma väldigt frekvent och hyser stor kärlek för denna klubb sedan ungdomsåren. Totti är en husgud och De Rossi är hushållets sändebud. Tusentals matcher har beskådats framför TV’n, lyckliga stunder som 6-2 seger mot Inter och 5-1 mot Lazio har varvats med nådastötar som 7-1 mot Man Utd och straffdramat mot Arsenal.
Mitt favoritcitat:
”Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it’s much more serious than that.” Bill Shankley, Liverpool 59-74

Dessutom är jag stor supporter till alla Assyriska lag runt om vårt avlånga land, men främst Assyriska FF i Södertälje som spelar i Superettan. Ända sedan jag var 6-7 år har en match på Bårsta IP varit ett måste vid varje besök hos kusinerna. Idag är Bårsta IP en relik, en helig kvarlevnad, ett minnesmärke som väcker känslor varje gång man åker förbi.

Ikväll är det premiär, för en blogg om ett liv, en blogg om kärlek till ett folk, en blogg om kärleken till en klubb.

Benvenuti a tutti!
Bsheyno athito!
Välkomna allihopa!

/Ninos

