I söndags upplevde jag mitt första derby som pappa.. Man kan ju på förhand tro att jag, så olikt de andra derbyna mellan Roma & Lazio, skulle tona ner både känslor och intensitet. Speciellt efter att lilla Enlil kommit till världen. Jag skulle sitta i bruna manchester mönstrade byxor, en grön och ful storrutig skjorta med en gråstickad yllekofta som avslutning. Kronan på verket är ett par flaskbottnar på ögonen och en pipa i käften samtidigt som jag suger skiten ur en Werters Orginal..

Men, kära läsare, så var icke fallet. Galen inställning från minut ett, skön stämning på Stadio Olimpico och självfallet en störd jävla domare.
Jag har dömt fotboll och vet hur svårt det att ta rätt beslut en hel match. Så jag skyller aldrig på domarna, utan på just den aktuella domaren.. Hehehe.. Skämt o sido..

Vi vet att Kjær situationen var matchavgörande och såhär i efterhand kan jag acceptera straffen, men däremot var utvisningen helt onödig och Brocchi bör straffas på något sätt.. Jag föreslår att han knäböjer sig framför Curva Sud samtidigt som han har hundkoppel runt sin hals.. För mycke begärt?

2-1 målet var nästan väntat, även om man hoppades in i det sista på att Roma skulle göra segermålet. Med 10 man, gult kort på er capitano futuro och div. ramträffar från Lazio fanns hoppet ändå där, samtidigt som insikten höll den fastkedjad.

20 sek. kvar.. Klose.. 2-1.. Box i väggen… Tomhet.. Smärta.. Irritation.. Mer tomhet.. Ilska… Smärta igen… Insikt.. Där va vi.. Inga 6 raka där inte..

Enlil var otröstlig efteråt.. Han vägrade sluta gråta… Jag fick trösta honom med att vi vinner nästa.. Vi kommer slå dem.. Vi kommer återigen visa dem vilket lag som är bäst i Rom, Enlil.. Aaa.. Totti kommer va där.. De Rossi också.. Pjanic, Osvaldo o Bojan kommer också va där, abri.. Sluta gråt nu..

Stunden senare sov vi båda två.. Tung o djupt..
Totti vakade över oss..
THE KING OF ROME IS NOT DEAD!!!

