När Tevez värvades till Man City lades en stor affisch upp med texten ”Welcome to Manchester, Carlos”. En passning till United supportrarna där man menar att man inte spelat i Manchester förrän man spelat i City.

The Telegraph & Sportal går ut med att Roma med nye amerikanske ägaren Thomas DiBenedetto i spetsen, är ute efter Mr. Carlos Tevez.
Tevez som hamnat i luven på nykända Manchester Citys tränare Mancini, har fått beskedet att han inte är välkommen längre.

Efter Carlos namnteckning står Inter, Barcelona, Chelsea och Roma i kö. Brasilianska Corinthians är enl. Edu (General Manager) inte akutellt/intressant längre.

Jag tror verkligen inte Roma har de ekonomiska musklerna för Tevez’s lön, heller inte platsen i anfallet för en sådan spelare. Han KRÄVER att få starta varje match, och det passar inte varken Roma eller L. Enrique.
Sedan vill jag inte ha en sådan spelare/bråkstake i mitt lag. En snetändning mot Totti eller De Rossi och det kan bli splittring i laget. Argentinarna mot resten av laget. Det vill vi INTE ha.

Han kommer att hamna i Inter. Det är jag helt säker på. Ett harvande Inter ser Tevez som sin räddning. Kom ihåg vart ni läste det först.

Däremot är jag väldigt intresserad av att få över Rio Ferdinand från Manchester United. Enl. otrovärda tribalfootball.com har Roma ögonen efter den engelska mittbacken.
Att han skulle komma till Roma är inte fullständigt orealistiskt för mig. Rio vill säkerligen lämna de regniga öarna för varmare breddgrader, samtidigt som han vill ha en ny utmaning och pröva sina färdigheter.
För att Roma ska vara intresserade måste någon av de ”äldre” mittbackarna (läs Heinze, Burdisso eller Juan) lämna.

Snart kommer en avslutningskrönika på Assyriska FF’s säsong. Jag kommer att summera säsongen och ge mina skildringar kring laget.

