Jag vet inte hur fan jag ska förklara gårdagens förlust. Jag såg inte matchen. Jag satt framför en trasig stream mellan matchminut 56-75. Sen gav jag upp. Men det kanske va bäst så. För om jag hade kunnat se matchen, med bra bild, iförd i min matchuniform, med förväntan i högsta hugg och förhoppning i ett stop på bordet, då hade jag nog haft en sömnlös natt.

För sett till highlights’en är det så himla orättvist. Så otroligt surt. Så irriterande att man smäller av. Kolla in detta.

Genoa har 1 chans och gör 2 mål. Det händer lika ofta som när planeterna står i rad. Men det händer. Och det händer Roma. Ganska ofta känns det som. Sedan att Frey är den nordiska gudinnans Frejas son är det inga som helst tvivel om. Han var helt omöjlig att göra mål på. Räddningarna är fenomenala. Att den där jäveln ALLTID ska spela bra mot Roma, men ska vara en sopa mot alla andra lag. Som om han spelade på en grusplan för Kärrtorps BK tillhörandes i div. 6 i Stockholm.

Fabio Borini (lån med köpoption från Parma) fick spela hela matchen och lyckades även näta. Först Lamela och nu Borini. Det gör att pisset smakar lite mindre bittert. Vi måste väl ha tålamod – antar jag. Men en sån här match ska vi inte förlora. Särskilt inte på det sättet.

Karin Boye sa: ”För visst gör det ont när knoppar brister?”
Jag tror inte Karin Boye någonsinn kollat på fotboll. Hon kan omöjligt ha sett när Roma kvitterar i 81 minuten för att sedan förlora 7 minuter senare.
Heller inte när Assyriska förlorar mot Ängelholm på en övertid som inte fanns.  Så knip igen pajhålet!

”För visst gör det ont att förlora alla poäng – precis i slutet”Ninos Özmen Patto

