Extremt goda nyheter för oss Assyriska-supportrar.

Harris Laitinen stannar i Assyriska FF! Han stannar inte bara över året, utan han har kritat på ett 2-års kontrakt, vilket är oerhört positivt. Haris spelade 16 matcher förra året och var den absolut största faktorn till varför Assyriska gick bra och ångade på de första 8-10 matcherna. Att han som mittfältare hamnade på 2:a plats i interna skytteligan med 6 mål, trots att han endaste spelade halva säsongen, säger ju en hel del om hur viktig denna man är för Assyriska. Speciellt när nästa alla målen varit direkt matchavgörande.
Detta är ett stort steg i det jag förespråkat, nämligen att behålla laget. Att man gör sig av med Jansson är väl kanske det bästa, men jag kan ha viss förståelse – bara Assyriska förstår att vi måste behålla stora delar av laget och ha tålamod.
Saxat från Assyriska.se
– Vi har haft en ojämn säsong, för mig personligen kände jag mig i bra form men tyvärr satte skadan stopp. Det tillhör fotbollen och jag är övertygad om att jag kommer stärkt ur detta. Jag har fått ett fantastiskt stöd av supportrarna och klubbledningen under denna svåra period , Assyriska har verkligen visat att de tror på mig så det känns bra att kunna ge tillbaka genom att förlänga, säger Haris.Hur har du resonerat med att förlänga med två år?– Som jag nämnt har klubben verkligen ställt upp för mig. Jag känner mig trygg här och trivs fantastiskt bra i klubben. Jag tror stenhårt på klubben och dess ambitioner, det är viktigt med kontinuitet och genom att skriva på för två år vill jag vara en del i detta.

Hur är det med skadan och hur går din rehabilitering?

– Det är en väldigt ovanlig skada. Det är muskelfästet i framsida lår som släppt och som läkarna lappade ihop med en operation i slutet av Juli. Jag tränar dagligen med våra sjukgymnaster och hittills går allt mycket bra. Målsättningen är bygga upp kroppen ordentligt och börja träna med boll i januari och sedan vara med för fullt under februari. Jag kommer inte att stressa då vi har en lång försäsong och serien börjar inte förrän i april.

HARIS – ASSYRISKA LOVES YOU!
