Vi kan nu bekräfta att Mikael ”Thorsten” Thorstensson har förlängt med Assyriska. Han har kritat på ett 2-års avtal och sätter punkt för alla ev. flyttrykten.
Som jag nämnde i mitt tidigare blogginlägg, stannar alltså Mikael Thorstensson i Assyriska. Detta är ett steg i rätt riktning då jag eftersökte att man skulle bevara laget och förlänga med bl.a. Laitinen & Thorstensson. Thorsten har lyckats charma alla Zelge Fans med sin blogg och sina frekventa twittringar. Därför ses denna förlängning som otroligt välkomnande av supportrarna. Denna kärlek är ömsesidig enl. ”Thorsten” själv. Tack ”Thorsten”.. För att du finns i Assyriska!


Saxat från Assyriska.se
Hur känns det nu när kontraktet är signerat?
Det känns kluvet. Jag är väldigt glad över att få spela i Assyriska två år till och vara med på resan mot Allsvenskan. Samtidigt har jag ju helt och hållet tagit död på Silly season, nu finns ingen spänning kvar där ute. Men den spontana känslan är glädje, nu kan jag fortsätta äta gratis på restauranger runt om i Stockholm.

Hur gick tankarna och varför blev det Assyriska?
Assyriska har en givetvis speciell plats i mitt hjärta. Jag tycker om engagemanget och glöden som finns i föreningen, från både supportrar och alla runt laget. Det var antingen förlänga med Assyriska eller medlemskap i Zelge som gällde, något annat fanns inte på kartan.


Förra veckan Haris och nu har du också förlängt, hur viktigt är det att klubben får kvar sina nyckelspelare?
Jag ser mig inte som någon nyckelspelare utan bara en ödmjuk soldat som krigar på så gott han kan. Mina spetsegenskaper ligger i att jag är bra på falsk ödmjukhet och kan springa mycket. Spelare som Haris däremot är något extra, vi behöver alla skickliga fotbollsspelare vi kan få för att komma bättre än nia nästa år. Det pratas alltid om kontinuitet inom fotboll och där har Assyriska alltid legat i framkant, jag tycker det är bra att föreningen lägger kraft på att förlänga med viktiga spelare.


Är det något mer du vill säga till fansen där ute?
Jag hoppas att ni förstår hur viktig er kärlek och ert engagemang är för Assyriska, utan er är det som en kebab med bröd utan kebab. Kom till arenan nästa säsong och sjung högre än ni någonsin gjort!


Don’t touch my Thorsten!

INGA KRAV!
INGA FÖRHOPPNINGAR!
BARA KÄRLEK!
TIHE ASSYRISKA!
