I samma veva som Patrick Walker får lämna Assyriska presenteras Valentic Azrudin som ny tränare några dagar senare.
41 åriga Valentic Azrudin kommer närmast från 3 år i Vasalund. Innan dess har han varit en bra spelare från Balkan som var aktuell för Napoli. 

Vad ska man säga om Valentic Azrudin? Vem vet något om Valentic Azrudin? Vad har Valentic Azrudin för erfarenhet? Vad har Valentic Azrudin åstadkommit för Assyriska FF ska välja denne tränare?
Valentic Azrudin.. Assyriska FF.. Låter inte rätt i tungan..  Valentic Azrudin.. Låter så hårt och så aggressivt.. Varför kan jag inte säga. Magkänsla?
Njaa. För min del får jag hemska rysningar från perioden då Roberth Johansson (BP-tränaren) misshandlade Assyriska. En obeprövad, oerfaren och ganska okunnig tränare som får leda ett lag som år efter år har ”allsvensk klass” på spelarmaterialet. 

Jag eftersökte egentligen en engagerad tränare, en erfaren, kunnig, stabil och auktoritär tränare. Likt Conny Karlsson, Rikard Norling, Stewart Baxter och Roland Andersson. Nu kan jag, och många andra med mig, räkna ut med håret på röven att dessa tränare är svåra att knyta till Assyriska.

Vad kan man få för tränare? Ska man söka efter en tränare som tränat Allsvenskan & Superettan? Vilken av tränarna är då i sin tur intresserad av träna Assyriska?
Jag tror att detta var den bästa lösningen för oss. Det fanns helt enkelt inte bättre tränare än så, heller inte ekonomin att anställa Svennis eller  någon som självmant vill ta över Assyriska som om vi vore Barcelona.  

Varför sparkades Patrick Walker? Jag tror att Walker togs in mer för att säkra kontraktet än att ta upp oss till Allsvenskan. Lite som när man tog in Conny Karlsson. Resultatet blev kanske inte lika bra, men nog fullföljde Walker sitt ord även om det riktigt nära. En förlust eller poängtapp i sista matchen hade resulterat nedgraderings kval. Var det bra av Aho & gänget att göra sig av med Patrick?
Mitt svar; Ja! Ny röst och mer engagerad röst och mer hjärta behövs i klubben. 15 poäng på 11 matcher ger ett poängsnitt på 1,36 poäng/match. Inte så värst imponerande. Men återigen, Patrick gjorde sitt. Tack för allt Patrick Walker vi  minns sista matchen med glädje.  

Nu hälsar vi istället Valentic Azrudin välkommen till Assyriska. Att Valentic Azrudin har UEFA Pro tränarutbildning är ett oerhört stort plus, då kompetens är grunden till framgång, men nog visst saknar vi en viss erfarenhet hos Herr Valentic Azrudin. Kanske får han den erforderliga erfarenheten med Assyriska genom att spela Allsvenskan 2013.
Den som lever får se – Men visst saknar vi alla Rikard Norling – mannen med hjärta på rätt plats.

Valentic Azrudin.. Säg det 10 gånger efter varandra.. Lite som 6 laxar i en laxask. Valentic Azrudin.. Hårt!

INGA KRAV!
INGA FÖRHOPPNINGAR!
BARA KÄRLEK!
TIHE ASSYRISKA!

 

