Tung förlust.. Oerhört tung förlust.. Zlatan Ibrahimovic, detta monster till fotbollsspelare, avgör matchen på egen hand och vi får inse och acceptera att han är en sjukt bra spelare – trots att han inte går att svälja. Romas ledning av Osvaldo skulle sluta i förlust. Först straff och sedan en markeringsmiss i försvaret.

Att man inte alltid har 2 man på Zlatan. Det borde nästan vara en regel. Ett ultimatum när man möter Milan. Vid ställningen 1-1 och matchen står och väger, väljer nog Luis Enrique att satsa på att ta ALLA 3 poäng. Han vågade anfalla och flytta upp laget. Det ska han ha cred för. Modet. Att det misslyckades var inte så svårt att lista ut. Att vi skulle släppa in ett mål till, var inte så oberäkneligt.

Först får Muntari (suck.. har en notis om denne spelaren lite senare) en ribbträff. Sedan kommer Zlatan fri. Kanske borde Mister redan vid Muntaris ribbskott inse faran med för offensivt spel. Kanske borde han inte flyttat upp De Rossi när vi har en så ung och vek Simon Kjaer. Speciellt inte när han ska ta stora, tunga, tjurbrunstiga Zlatan – SJÄLV! Att Zlatan sätter 2-1 behöver jag nog inte ens nämna. Han gör det bra. Fan ta dig Zlatan. Faaan. Nu måste vi lida i magsår och sura uppstötningar när vi tvingas läsa kilometerlånga artiklar om hur snyggt Zlatan sänkte Roma, om hur vacker och bra Zlatan är mot just Roma, om hur Zlatan på EGEN HAND vänder mot Roma, om hur Zlatan vunnit Scudetton själv i matchen mot Roma och om hur Zlatan har näsa för mål. När väl Roma kommer upp i svensk media – aaa då är han där Zlatan. Som gubben i lådan. Som Zlatan i boxen. Faaan ta dig Zlatan!  

Det var väldigt längesen jag var så arg och besviken över en förlust som denna. Även om jag tycker att vi förtjänade en pinne så hade jag inte förväntat mig någon poäng heller. Men det gör mig fortfarande arg och uppgiven. Man kan helt enkelt inte släppa det. Det naggar på en, likt en hungrig kanin som tuggar i sig ett maskrosblad. Konstigt nog förmildrades förlusten med Thiago Silvas skada. Jag vet inte varför. Jag antar att skadeglädje är den riktiga glädjen, även om det går emot mina principer. Ha! Där fick ni för att ni valde att spela med bästa backen och inte släppte fram en fjunis vars misstag skulle se till att Roma skulle vinna. Aaa ni fattar. Inte helt rätt direkt. Hoppas allt går bra med Thiago för han behövs verkligen i Milan. Utan en av väldrens bästa mittbackar, kan det vara jobbigt i längden. Visserligen lyckades man hålla självaste Barcelona ifrån att göra mål på Giuseppe Meazza Stadion. Men vad händer på Camp Nou – med bättre gräs. För det måste man medge att gräset är grönare på många andra ställen, än på just Giuseppe Meazza Stadion.

Nu blickar vi framåt, ett uttryck som blivit ett jävla fucking mantra, och en vinst mot Novara. En möjlighet att få vila lite spelare och lufta lite primaverafjunisar som Viviani och Pisticella.
Ci vediamo!

AVANTI LEGIONARI!
AVANTI LUPI!
AVANTI ROMA!
DAMMI TRE PUNTI!

 

Notis: Muntari – Ytterligen en spelare i mängden som gått från Inter till Milan.
Vieri, Mancini, Zlatan, Muntari, Pirlo, Davids, Crespo, Ronaldo (R9), Helveg, Seedorf… Jag kan köra på ett tag till..
Fan lägg ner o kalla dessa två lag för rivaler. Man byter spelare med varandra som om det vore varandras farmarklubbar.
Jag vet att jag tidigare sagt att det inte är så viktigt var en spelare hamnar om han lämnar och att lag inte ska hata. För jag yrkar inte på hat här eller vill spä på några intriger, men någon måste ju säga till dem att de INTE kan vara rivaler och byta spelare med varandra. Det e inte okej! Men.. Fansen verkar ju inte ha något emot det. Kanske ska vi vänta oss ett FC Milano istället?

